Pomysł na firmę, jak ma wyglądać, czym ma się zajmować, to podstawowe elementy tworzące podwaliny naszej działalności. Bardzo często temat wyboru nazwy dla firmy jest spychany na boczny tor i nie do końca przemyślany. Zupełnie niesłusznie. Ma to bardzo istotne znaczenie.
O czym należy pamiętać?
Wybór nazwy dla firmy powinien być dostosowany do usług, które będziemy świadczyć. Trzeba też pamiętać o tym, aby nazwa nie była myląca i nie wprowadzała w błąd odbiorcy. Między innymi dlatego, zaleca się stosowanie krótkich i chwytliwych nazw. Takich, które osoba będąca wzrokowcem z łatwością pojmie.
Łatwa do zapamiętania nazwa dla firmy wpada w ucho. Często zbyt długie określenie jest kłopotliwe do zapamiętania czy zapisania.
Długość nazwy ma także wpływ na budowę domeny internetowej. Jeśli jest krótka, łatwa do zapisania, klient z łatwością będzie mógł odnaleźć firmę, której szuka.
Uwaga, ważne!
Przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę docelową grupę klientów przy wyborze nazwy dla firmy.
Kolejną istotną sprawą jest czy nasza działalność będzie mieć kontrahentów zagranicznych. Wtedy wówczas trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby wybór nazwy dla firmy nie zawierał znaków diakrytycznych.
Warto, aby nasza nazwa wzbudzała jakieś skojarzenia, emocje, intrygowała i bezpośrednio była kojarzona z działaniami, którymi się zajmujemy i z samym właścicielem.
Wybór nazwy dla firmy nie jest tak prostą sprawą, jak mogłoby się to wydawać. Zarządzający w firmie musi pamiętać o tym, że potencjalni klienci kojarzą działalności właśnie po nazwie. Właśnie dlatego ważne jest, aby odróżniać się od konkurencji .
Nie zbyt trafnie dobrana nazwa może zaszkodzić interesom firmy.
Jak sami widzicie wybór nazwy dla firmy jest bardzo istotny i wart przemyślenia.
Wybór nazwy dla firmy – w pigułce
Poniżej znajduje się krótkie podsumowanie na co zwracać uwagę przy wyborze nazwy dla firmy:
Krótka i zwięzła nazwa
Łatwa do zapamiętania
Powinna pasować do szerszego zakresu działalności
Nie zawierać znaków diakrytycznych
Odróżniać się od konkurencji
Powinna wzbudzać emocje u odbiorcy
A jak podoba Ci się nazwa naszej drukarni? Daj znać w komentarzu.